FIAT BRAVO CLUB
Teraz jest 24 paź 2014 20:45




Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
 Silnik 1.4 Multiair - opinie 
Autor Wiadomość
SUPER VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2010 18:51
Posty: 969
Miasto: Kraków
Post Silnik 1.4 Multiair - opinie
(podobnego tematu nie znalazłem - jeśli już jest to przepraszam)

sam jestem zainteresowany zmianą w niedługim czasie auta na taki z silnikiem Multiair i generalnie to co mnie odstrasza to nietypowa konstrukcja silnika niespotykana w innych markach przy krótki stażu na rynku, dlatego mam pytania :)

wiem że silnik jest na rynku bardzo krótko, ale może spotkał się ktoś już z jakimiś opiniami nt jakości tego silnika? chodzi mi głównie o jego niezawodność - czy wstępnie coś wiadomo o wadach konstrukcyjnych, o jakiś typowych awariach? jak ogólnie wygląda jakość tego silnika? czy były już przeprowadzane jakieś akcje serwisowe itp?
i jak ogólnie spisują się te silniki? faktycznie mniej palą niż T-Jet? jak z osiągami? jak z osprzętem? wiem że były problemy ze skrzynią - a konkretnie z pierwszym biegiem - wyeliminowali to już?

i drugie pytanie dotyczy różnicy pomiędzy 1.4 140KM montowanym w Bravo a 1.4 170KM z Alfy Romeo - czym różnią się te silniki?

_________________
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport, Red Maranello


16 lut 2012 14:23
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość

Dołączył(a): 23 paź 2010 16:04
Posty: 151
Miasto: Gryfino
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Przejechałem do tej pory ponad 16 tyś. kilometrów i nie mogę złego słowa powiedzieć.
Potrafi być oszczędny, wspaniała elastyczność, bardzo dobre przyśpieszenia, oleju nie bierze.
Na początku eksploatacji pierwszy i drugi bieg trochę haczył, ale teraz jest zdecydowanie lepiej, chociaż mogło by być lepiej. Swojego czasu jeździłem Xsarą (kolegi) tam biegi chodziły znacznie gorzej.
W te mrozy silnik odpalał, tak jak byłby przed chwilą zgaszony, jestem bardzo zadowolony z tego silniczka

_________________
Było Punto I 1,1 55 KM, Punto II 1,2 60KM , jest Bravo MultAir 1,4 140 KM


16 lut 2012 18:07
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
pawelk masz świetne auto z super wyposażeniem. Po co zmieniać? T-Jet jest napewno mniej skomplikowany, więc też tańszy w naprawach będzie. Bez problemu zrobisz na T-Jecie 250-300 tys km. Znam już egzemplarze z przebiegiem 200 tys km i jeżdżą bezawaryjnie. To dobry silnik.

PS>Na problemy ze skrzynią biegów... zmień olej w skrzyni na nowy. U mnie starego jak zlali było... PÓŁ stanu! Po zalaniu nowego oleju problem ze skrzynią zniknął.


18 lut 2012 11:45
SUPER VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2010 18:51
Posty: 969
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
auto takie jak moje wymaga jednak właściciela który będzie akceptował pewne symptomy zużycia, a ja mam tak że moje auto musi być od początku do końca w 100% sprawne i idealne technicznie... np. z moim poprzednim autem - 13-to letnią Mareą, inwestowałem taką kasę że utrzymanie przestało się opłacać - sprzedałem auto w na prawdę idealnym stanie, włożonej kasy oczywiście nie odzyskałem, a nowi właściciele są autem do dzisiaj zachwyceni i jeżdżą lejąc tylko paliwo - ja bym po drodze włożył w auto z 3-4 tysiące bo taki jestem - nie odpuszczam nawet drobnostek, a rzeczy eksploatacyjne wymieniam zazwyczaj dużo wcześniej niż jest to wymagane...
z Bravo jak na razie jest ok i nie wymaga większych inwestycji, ale auto ma już jednak 130tys przebiegu i w końcu będzie wymagało akceptacji wad albo włożenia kasy... np. teraz pojawił się u mnie jakiś drobny wyciek z silnika, mechanicy przekonują że to drobnostka i żeby się jeszcze nie przejmować - bo wystarczy popatrzeć po parkingach jakie plamy oleju auta zostawiają po sobie, ale ja nie potrafię tak tego zostawić... wcześniej np. po zakupie wymieniłem wszystkie tarcze i klocki mimo że jeszcze nie było to konieczne i spokojnie bym jeszcze na nich jeździł, i naprawiałem też wgniecenie drzwi mimo że lakier nie był uszkodzony i było to tylko naprawa estetyczna (wiele osób się dziwiło że to robiłem), tak samo jak obszywałem skórą kierownicę bo stara była już pomarszczona - a też właściwie było to zbędne... z czasem takich rzeczy będzie więcej - a to np. amortyzatory nie będą tak sprawne jakby tego oczekiwał (a ktoś inny spokojnie zrobi jeszcze na nich jeszcze 30 tys), a to wydech będzie już troszkę głośny (ktoś inny tego nie zauważy albo zaakceptuje i pojeździ jeszcze ze starym 2 lata) itp... po prostu do auta z takim przebiegiem potrzeba osoby która pewne rzeczy akceptuje ;) więc skoro ja nie zmienię swojego podejścia, to zmienię auto na nowe (lub nowsze, zależy na co finanse pozwolą) zanim będę stał przed problemem niepotrzebnego inwestowania kasy ze względu na moje urojenia, a ktoś inny będzie stanem auta po mnie zachwycony ;)

dlatego pytanie o silnik Multiair bo jest on montowany w autach które są u mnie na celowniku (kolejne Bravo albo Delta/Giulietta) :) i jako jedyny stanowi alternatywę dla T-Jet'a (diesla raczej nie chcę)

sorry za przydługi wywód trochę nie ma temat i proszę o kolejne opinie nt. Multiair ;)

_________________
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport, Red Maranello


18 lut 2012 13:19
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Alfa Giulietta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2009 23:45
Posty: 406
Miasto: Wawa
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
jak weźmiesz bravo z MA to nie będziesz miał wizualizacji turbiny :P

_________________
1+1 = 69 :devfaj czyli Wyższa Matematyka Stosowana :monia


19 lut 2012 00:50
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 mar 2011 23:47
Posty: 771
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Ciastek napisał(a):
jak weźmiesz bravo z MA to nie będziesz miał wizualizacji turbiny :P

:zal łoooooooo kurw@ dawno sie tak nie uśmiałem :jump

_________________
Fiat Bravo 2010 1.4 T-Jet Tour De Pologne 95 Rosso Maranello seria 139,8 KM 237,4 Nm
Prostuj wydech REGULARNIE!
Towarzysz StalinObrazek


20 lut 2012 20:25
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
VIP 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2012 12:25
Posty: 734
Miasto: Kraków / Kamienna Góra
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Ja wiem, że z Twoim podejściem pewnie nie dopuszczasz myśli instalowania LPG, ale ceny paliwa zmieniają ludzi (też bym kiedyś swojemu autu tego nie zrobił). Weź pod uwagę, że ewentualni gazownicy nie mają doświadczenia z tym silnikiem (jest niszowy).
Poza tym silnik jest na rynku dopiero jakieś 2 lata, więc nie wiadomo jeszcze tak na prawdę jaka jest jego trwałość i jakie ma "choroby wieku dziecięcego".

_________________
1.4 90KM Dynamic, czarna perła, ciemne szyby, LPG Tartarini, antena Sirio Triflex
Dołożone: światła przeciwmgielne, tempomat, stacja multimedialna
Obrazek
To nie Off Topic, to autor posta nie trafił w temat naszej rozmowy! :D


20 lut 2012 23:01
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
SUPER VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2010 18:51
Posty: 969
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
LPG nie skreślam, muszę tylko dogrzebać się tylko do umowy czy w garażu podziemnym u mnie w bloku można trzymać auto z LPG ;) w obecnym Bravo nie mam zamiaru montować, ale w nowym aucie jeśli miałbym nim zamiar jeździć 4-5 lat i byłby to np. T-Jet który dość dobrze znosi zagazowanie to pewnie bym się skusił jeśli byłoby to moje jedyne auto (rocznie robię ok. 25 tys, ale Bravo robię raptem ok. 12 tys)

_________________
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport, Red Maranello


20 lut 2012 23:11
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
VIP 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2012 12:25
Posty: 734
Miasto: Kraków / Kamienna Góra
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
pawelk napisał(a):
LPG nie skreślam, muszę tylko dogrzebać się tylko do umowy czy w garażu podziemnym u mnie w bloku można trzymać auto z LPG ;)


Można, jeśli wlew ma pod klapką paliwa ;)

_________________
1.4 90KM Dynamic, czarna perła, ciemne szyby, LPG Tartarini, antena Sirio Triflex
Dołożone: światła przeciwmgielne, tempomat, stacja multimedialna
Obrazek
To nie Off Topic, to autor posta nie trafił w temat naszej rozmowy! :D


20 lut 2012 23:26
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 mar 2011 18:35
Posty: 1887
Miasto: Mława
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
DJWJW napisał(a):
pawelk napisał(a):
LPG nie skreślam, muszę tylko dogrzebać się tylko do umowy czy w garażu podziemnym u mnie w bloku można trzymać auto z LPG ;)


Można, jeśli wlew ma pod klapką paliwa ;)

Lub centralnie pod zderzakiem tak jak ja :D

_________________
1.4 16V 90KM Active + dodatki Czarna Perła 2007r benzyna + gaz BRC


20 lut 2012 23:27
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
SUPER VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2010 18:51
Posty: 969
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
hehe, no u mnie to pewnie natrętny sąsiad od razu by wyniuchał gaz więc wszelkie ukrywanie na nic by się zdało ;)

_________________
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport, Red Maranello


20 lut 2012 23:28
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
VIP 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2012 12:25
Posty: 734
Miasto: Kraków / Kamienna Góra
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
A tam. Gaz tylko śmierdzi chwilę po zatankowaniu, jak się na adapterze skrapla przy odłączaniu przewodu dystrybutora ;) Dlatego się nauczyłem najpierw iść zapłacić, a potem chować adapter do samochodu ;)

_________________
1.4 90KM Dynamic, czarna perła, ciemne szyby, LPG Tartarini, antena Sirio Triflex
Dołożone: światła przeciwmgielne, tempomat, stacja multimedialna
Obrazek
To nie Off Topic, to autor posta nie trafił w temat naszej rozmowy! :D


20 lut 2012 23:32
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość WWW
VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 mar 2011 18:35
Posty: 1887
Miasto: Mława
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Natrętny sąsiad i tak wyniucha gaz :D

_________________
1.4 16V 90KM Active + dodatki Czarna Perła 2007r benzyna + gaz BRC


20 lut 2012 23:34
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Alfa Giulietta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2009 23:45
Posty: 406
Miasto: Wawa
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
[quote="Borat :zal łoooooooo kurw@ dawno sie tak nie uśmiałem :jump[/quote]
cieszę się, że mogłem pomóc :lol

_________________
1+1 = 69 :devfaj czyli Wyższa Matematyka Stosowana :monia


21 lut 2012 22:20
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2010 21:26
Posty: 57
Miasto: Turek
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Zrobiłem 12.425 km i jak na razie żadnych zarzutów. Skrzynia pracuje jak należy. Potrafi być oszczędny - jak się ma lekką nogę - generalnie spalanie OK. Za parę dni jadę na pierwszą wymianę oleju i ewentualne czyszczenie filtra przeciwpyłkowego. Na dzień dzisiejszy, bardzo polecam ten silniczek i to autko.
Pozdrawiam.

_________________
2011 Fiat Bravo Sport 1,4 MultiAir 16v 140KM S&S E5 czarna perła + dodatki


24 lut 2012 21:28
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2011 20:45
Posty: 205
Miasto: Kaków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Esjot napisz jak wygląda u Ciebie spalenie może prowadzisz statystykę w motostat??

_________________
FIAT BRAVO MY2010 1.4 T-JET 120 KM DYNAMIT Szary Epic
Obrazek


25 lut 2012 07:18
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2010 21:26
Posty: 57
Miasto: Turek
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Na co dzień żona nim jeździ do pracy - 10 km w tę i 10 km z powrotem. Ja niestety jeżdżę nim okolicznościowo. Średnie spalanie z ostatnich 1.425 km to 7,6 litra (bez eco drivingu ;-)).
Pozdrawiam.

_________________
2011 Fiat Bravo Sport 1,4 MultiAir 16v 140KM S&S E5 czarna perła + dodatki


25 lut 2012 16:57
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
SUPER VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2010 18:51
Posty: 969
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
pamiętasz jaka jest średnia prędkość?

_________________
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport, Red Maranello


25 lut 2012 16:59
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2010 21:26
Posty: 57
Miasto: Turek
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Sprawdziłem - średnia prędkość na tym dystansie to dokładnie 50 km/h.

_________________
2011 Fiat Bravo Sport 1,4 MultiAir 16v 140KM S&S E5 czarna perła + dodatki


25 lut 2012 17:09
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
SUPER VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2010 18:51
Posty: 969
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
dzięki, nawet nie najgorzej jeśli faktycznie bez eco-drivingu ;)

_________________
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150KM Sport, Red Maranello


25 lut 2012 17:17
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2011 20:45
Posty: 205
Miasto: Kaków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
małe te odcinki więc nie może się nagrzać tak dobrze zwłaszcza przy osttanich morazach, spalanie w lecie pewnie było by sporo niższe

_________________
FIAT BRAVO MY2010 1.4 T-JET 120 KM DYNAMIT Szary Epic
Obrazek


25 lut 2012 21:56
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
VIP 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011 16:39
Posty: 233
Miasto: Kraków
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
shamtu napisał(a):
małe te odcinki więc nie może się nagrzać tak dobrze zwłaszcza przy osttanich morazach, spalanie w lecie pewnie było by sporo niższe


ale zauważ, że przy średniej prędkości 50km/h to auto w większości po trasie jeździ a nie w korkach po mieście. Ja mam średnią 21-23km/h po Krakowie...

_________________
Pozdrawiam
Darek
Fiat Bravo 1.4T-Jet Sport 150KM Maserati Blue
Fiat Brava 1.6SX '98 LPG


26 lut 2012 12:28
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
Ja mam bravo sport multiair, pzrejachane 27tys km od nowości, Sprawuje sie super, szcxzegolnie po wcisnieciu przycisku sport-ma kopa. Ogolnie silnik ok, wczesniej mialem magiczne tdi130km i multiair jezeli chodzi o elastycznosc, znacznie lepszy:)


15 cze 2012 00:12

Dołączył(a): 19 paź 2010 17:40
Posty: 110
Miasto: Białystok
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
słyszałem, że 1-szy bieg haczy, w mieście potrafi spalić ok. 10 l. benzyny, ale na trasie jest bardzo oszczędny.
http://www.forum.fiat.pl/viewtopic.php?f=11&t=3625
za mniej więcej taką kasę wolałbym takie cacuszko:
http://polmozbytplus.otomoto.pl/alfa-ro ... 26238.html
ew. z pakietem sport; myślę, że można by urwać coś jeszcze z tej ceny

_________________
Pozdrawiam


22 cze 2012 22:26
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość

Dołączył(a): 19 paź 2010 17:40
Posty: 110
Miasto: Białystok
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
śpiesz się z zakupem, bo jeszcze trochę i nie będzie takiej wersji w ofercie

_________________
Pozdrawiam


08 lip 2012 22:46
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
VIP 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012 08:43
Posty: 1444
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Post Re: Silnik 1.4 Multiair - opinie
To może ja napiszę troszkę o spalaniu mojego MultiAira:
- autostrada Świerklany-Wrocław, tempomat około 80% trasy ustawiony na 120 km/h średnie spalanie 6,7 l, przy średniej prędkości 97 km/h
- cała trasa, spalanie średnie 6,3 l, prędkość średnia 74 km/h
Jestem zadowolony z ogólnego wyniku spalania:)
Ogólne wrażenia z jazdy bardzo dobre. Oczywiście jak to bywa z fiatowskimi skrzyniami, mogła by pracować lepiej, czasem coś tam minimalnie zahaczy.

_________________
FIAT Bravo 1.4 MultiAir 140 KM 230 Nm S&S Blue Maserati


09 lip 2012 14:22
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
.::Pani Reklama::.

@@@@@@@

Dolaczyla;: Dawno Temu
Posty : 000
Skad Z Forum





Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
SeoPage Laseroterpia Pila| DermaplusCentrum Dermatologi Pila
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL